7 Şubat 2016 Pazar

Bisküvi Tadında Zencefilli-Tarçınlı Kurabiye Tarifi

bisküvi tadında kurabiye

Tarçın kokulu her şeye bayılırım; salep, kurabiye, çay,süt ve aklıma daha gelmeyenler. Özellikle tarçınlı bisküvi tadında kurabiyeyi çok severim. Bir iki kere denedim ama ağızda dağılan cinsten oldu tutturamadım ya da tarifler uygun değildi.
Ama bu sefer tam istediğim gibi bir tarif bulup hemen denedim ve tam da istediğim gibi oldu.
Eğer bu tadı arıyor ve bulamadıysanız muhakkak deneyin.

Malzemeler

1 yumurta
200 gr. yumuşak margarin 
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı  nişasta
2,5 -3 su bardağı un
1 çay kaşığının ucu ile kabartma tozu
Toz tarçın (ben zencefil tozu da kullandım. Ayrıca istediğiniz aromatik tozlardan da koyabilirsiniz. Damla sakızlı vanilyanın da çok yakışacağını düşünüyorum. Limon kabuğu rendesi vs. )

Yapılışı
 Bir kabın içine yağ, yumurtayı koyalım elimizle yada bir mikser yardımı ile karıştıralım.  Daha sonra içine  pudra şekeri, nişasta, un elenerek ilave edelim. Unu  yavaş yavaş ekleyelim. Kabartma tozunu ve isterseniz tarçın ve zencefil tozlarınıda  limon kabuğunu ilave edip yoğurmaya devam edelim. Hamurun kıvamı çok sert olmayacak. Hatta yumuşak olacak. Elimize yapışmayana kadar un ilave edelim. Kurabiye hamuru hazır olduğunda dinlendirmek için streç ile sarıp buzdolabında en az yarım saat bekletelim.

Buzdolabından çıkarıp sert zemin üzerinde merdane yardımı ile epey ince bir şekilde açıp şekilli kalıplarla keselim. Tepsiye dizelim.
Bütün hamuru şekillendirip bitirdikten sonra önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10-15 dakika pişirelim (bu süre fırından fırına değişiklik gösterebilir. Ayrıca fanlı çalıştırırsak daha iyi olur.)
Piştikten sonra fırında kalmamasına özen gösterelim.
Not:
Ben daha sonraki yaptığıma kakao ve kırık badem ekledim ve daha lezzetli oldu.sizde eklemek istediğiniz ne varsa ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.
Sevgiyle kalın.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişisel