18 Ocak 2016 Pazartesi

Eski Fiskos Sehpa Yenileme



Büyüklerimizin evinde muhakkak atmaya kıyamadığımız eşyalar vardır.Annemde de kıyıda köşede bekleyen işe yaramayan fiskos sehpası vardı. Bir heyecanla bunu değiştirmeye karar verdik. Ama mobilyaları değiştirmek, boyamak genelde zordur. Boyasını değiştireceksek öncelikle kendi boyasını akıtmak için zımpara yapmak gerekir ki bu da yorucu oluyor. Sırf bu yüzden vazgeçenlerimiz olmuştur.
Cadence yeni bir boya çıkarmış (ya da ben yeni gördüm). Adı cadence very chalky. Özelliği istediğimiz mobilyayı; masa, sandalye, sehpa gibi bir çok ahşpa ve diğer sert zeminleri zımparaya gerek duymadan boyuyor. Boyası da kapatıyor tabii ki. Ben üç rengini denedim farklı ürünlerde açık renkleri 2-3 katta kapatıyor. Koyu renklerde zeminin rengine göre tek katta da kapatıyor.
Zımpara yapmadan ilk katı boyuyoruz ve kurumasını bekliyoruz.

Benim boyadığım klasik fiskos sehpası buydu. 

Boyanıp daha sonra da üzerine eskitme yaptığım şekli de aşağıdaki

eski fiskos sehpa yenileme



Boya
Vernik 



İlk katı boyadıktan sonra bekledim kurudu ve daha sonra ikinci katı attım kurumasını beklemeden mutfakta kullandığımız bulaşık teli ile istediğim yerleri telle sürterek eskitme işlemimi de yaptım. kuruduktan sonra da vernik attım.Bunların hepsi sadece yarım saatimi aldı. Yani aslında gözümüzde büyüttüğümüze değmez o kadar basit.
Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişisel