15 Ocak 2016 Cuma

Fellah Köftesi


Fellah köftesi yemeyen kaldı mı bilmiyorum ama ben geç tanıştım. Bir o kadar da sevdim ki vazgeçemeyeceğim yiyecekler yerini çoktan aldı.
Geç tanışmamın sebebi sanırım Antalya yöresine ait olmamasından ya da bizim etrafta yapana hiç denk gelmemiştim. Genellikle Doğu ve Güney Doğu yöremize ait değişik isimlerle yapılmakta. Bence bulguru o halde güzel yapan sosu ve tabii ki sarımsaklı yoğurt. 
İlk denemem de aldığım tariften midir nedir tutturamadım.
Daha sonra bulduğum tarifi bir çok kez denedim ve lezzeti güzel olmasının yanında bulgur dağılmadı.
Beğeni testimin onayı sevgili eşimden çünkü kendisi Malatyalı olup bu lezzete aşikar bir insan.

Gelelim tarifimize, sizde muhakkak deneyin eğer hiç yemediyseniz deneyin.

MALZEMESİ:

2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
5 su bardağı sıcak su (haşlamak için)
1 yumurta
5 çorba kaşığı un (tepeleme)
karabiber, kimyon
tuz 
1 yemek kaşığı salça

Üzeri için:
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı salça
4-5 diş sarmısak
2 domates 
Nane
maydanoz yaprakları 
 bol yoğurt

YAPILIŞI:

Bir kabın içine bulgurları alıp sıcak suyu ekleyelim, üzerini kapatıp 10 dakika şişmesini sağlayalım.
Bulgurlara yumurtayı, unu,tuzu, salçayı ve baharatları ekleyelim.
Yumurta pişmesin diye bulgur hafif ılık olmalıdır.
Bir kaseye de su koyalım ara sıra su serperek bulgurlar kolayca şekil alacak kıvama gelene dek yoğuralım.
Bulgur hamurundan bilye iriliğinde köfteler yapalım. Daha büyük olmasın ki yerken sert ve sıkışık olmamış olur.
Bir tencerede suyu kaynatalım, köfteleri tencereye atıp 5-6 dakika hafifçe yumuşayana dek haşlayalım.
Delikli kepçe ile çıkarıp servis tabağına alalım.
Tavaya sıvı yağı alıp önce salçayı ve dövülmüş sarımsakları, sonra da doğranmış domatesleri ve naneyi ekleyip yarım dakika kavuralım.

Köfteleri  de ekleyip sosla karıştıralım,altını kapatabiliriz.
Soğuyunca da sarımsaklı yoğurdumuzu ekleyip  yiyebiliriz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişisel